Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Nienke en Tineke - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Nienke en Tineke - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Nienke en Tineke

05 Juli 2013 | Nederland, Apeldoorn

Nog maar 2 weken en dan stappen we in het vliegtuig naar Zuid-Afrika. Wat zijn de weken van voorbereiding omgevlogen! En de komende weken zullen wel net zo snel gaan.
Vanaf februari heeft de reis telkens vaste vormen gekregen en nu is het bijna zover.
Op het werk zijn we beide druk met het afronden van onze werkzaamheden. Dus best een intensieve periode. Maar al die mensen die met ons meeleven en onze acties tot een succes maken en de verhalen van Gé en Rinske Drayer geven ons de nodige energie.

Het leek ons mooi om naast onze inzet ook een mooi geldbedrag mee te kunnen nemen. Zo kunnen we daar ook in middelen iets betekenen. Al snel bedachten we acties met twee oer- Hollandse producten; stroopwafels en pannenkoeken.
Via internet bestelden we 300 pakjes stroopwafels om de stroopwafelconsumptie in onze omgeving flink te kunnen vergroten. Daar hoefden we helemaal niet zoveel moeite voor te doen. Binnen 1,5 week waren we uitverkocht! Koorleden, collega’s, vrienden en familie bedankt!!!

Zo dat was dat. Op naar de volgende actie: 29 juni onbeperkt oer-Hollandse pannenkoeken eten in de kerk. Ook hier stroomden de aanmeldingen binnen om te komen eten én om ons te helpen pannenkoeken bakken. Zoveel zelfs dat we het pannenkoeken bakken helemaal konden delegeren en wij zelf helemaal niet achter de pannen hoefden te staan.
Die avond zat de benedenzaal van de kerk vol. Er werd gezellig gekletst en heerlijk gegeten van de lekkere pannenkoeken. Wat doet dat goed om te zien hoeveel mensen ook hier met ons meeleven!
Na het opruimen en afwassen waren we echt benieuwd wat de opbrengst van de avond was. Stiekem dachten we wel zo’n 600 euro op te kunnen halen. Maar daar bleef het niet bij, het werd zelfs 983,30 euro! Super! Wat zijn wij dankbaar!

En zo gaat het maar door; mensen die spontaan een gift overmaken, kinderen die speciaal geld uit hun spaarpot halen of een schoenendoos vullen met hun eigen speelgoed. Een nichtje van Nienke die geld inzamelt door zelfgemaakte kaartjes te verkopen aan de deuren.
Iedereen heeft zo op zijn eigen manier gezorgd dat wij met een mooi bedrag van 2000 euro richting Siloam kunnen gaan om daar de kinderen en bestuur van Takalani Childrens Home iets moois te kunnen geven.
Ndi a livhuha! Ontzettend bedankt allemaal!

• 15 Juli 2013 - 19:38

Jan En Willemien Van Amersfoort:

Goede reis en behouden aankomst!

• 16 Juli 2013 - 09:14

Tante Roelie:

Leuk dat jullie dit reisverslag maken, zo blijven we op de hoogte. Heel veel succes gewenst met de laatste voorbereidingen. We zullen jullie volgen. Liefs, tante Roelie

• 19 Juli 2013 - 20:48

Marrie Jansen [tante]:

wat leuk dat jullie dit hebben opgezet.kunnen we meegenieten.Goede reis,en mooie tijd.groetjes marrie

• 24 Juli 2013 - 23:36

Oom Anne En Tante Maaike:

Lieve Nienke en tineke
    Welkom in het verre land en we hopen het contact te houden Het zal wel even wennenzijn maar we weten dat jullie doorzetters zijn. Liefs Oom Anne en Tante Maaike